کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

همه چیز در رابطه با کاشت مو

همه چیز در رابطه با کاشت مو

همه چیز در مورد کاشت مو طبیعی : افراد زیادی هستند که سوالات متعددی از کاشت مو در ذهن خود دارند و مداوم از خود می پرسند که چگونه می توانند به جواب آنها برسند مثلا میخواهند بدانند که چگونه می توانند از ریزش موی خود جلوگیری کنند یا کاشت مو طبیعی چگونه و چطور انجام می شود؟

طبیعی است که هر کسی با از دست دادن موهای خود ، هر روز با ظاهر شدن روبروی اینه از خود بپرسد که چگونه زیبایی خود را بدست بیاورد و درمان قطعی برای ریزش مو چیست؟در ادامه این پست سعی کرده ایم اطلاعات کاملی را در مورد کاشت موی طبیعی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم که بتوانید راحت تر در این باره تصمیم بگیرید.اگر شما هم بارها و بارها هزینه برای شامپو و دارو پرداخته اید پیشنهاد می شوید ادامه مطلب را به دقت مطالعه نمایید.

کاشت مو چیست؟

یکی از بهترین راهکارهای که می تواند به شما کمک کند تا موهای از دست رفته خود را بدست بیاورید کاشت موی طبیعی است که در این روش فرد هیچ گونه دردی را احساس نمی کند و همراه با بی حسی موضعی است که یک عمل سرپایی بدون بی هوشی است.پس از اینکه کاشت موی طبیعی صورت گرفت برای جلوگیری از آلودگی بر روی سر یک پانسمان جزئی قرار داده می شود که پس از تراکاشت نیز برداشته خواهد شد و فرد به آسانی می تواند به استحمام برود و باید بعد از تراکاشت مو به مراقبت های لازم بپردازد.

موهای که کاشته می شوند تا مدت سه هفته ، میزان کمی رشد خواهند کرد این میزان به قدری است که فرد خود زیاد متوجه آن نخواهد شد و بعد از آن مو به وضعیت استراحت یا ریزش می رود که این زمان به صورت تقریبی می تواند سه ماه به طول بیانجامد و موها دوباره در اوایل ماه چهارم رشد خواهند داشت و به صورت دائمی باقی خواهند ماند و دیگر دچار ریزش نخواهند شد.می توان به صورت کلی گفت زمانی نتیجه عمل پیوند بعد از ۹۹ ماه مشخص می گردد که در این زمان تفاوت چهره پیش از کاشت با پس از تراکاشت به خوبی مشخص خواهد شد و تاثیر و نتیجه پیوند مو نمایان می شود. جالب است بدانید که در پیوندمو هیچ عارضه ی دیده نمی شود و لازم است دو هفته اول کاشت مو ، مراقبت های ساده ی انجام گردد که شخص موهای یکدست و خوبی پیدا می کند که در نتیجه می تواند این نتیجه سبب شود که فرد از مرکز کاشت مو و مشاوره های آنها رضایت کافی بدست بیاورد.

تاریخچه کاشت مو

شروع عمل های کاشت مو را می توان قرن۱۹ میلادی دانست که برای اولین بار انسان ها سعی کردند تا پیوند کاشت مو را با استفاده از بافت های مو دار پوست سر در دیگر نقاط سر انجام بدهند. بافت پوست سر در این عمل جراحی به همراه منبع اصلی خون به قسمت های طاس انتقال داده می شود و در نهایت در آن قسمت کاشت صورت می گرفت.
پس از آن در دهه ۳۰ میلادی ژاپنی ها برای کاشت مو ، گام های دیگری را انجام دادند که در آن جراحان برای منطقه های آسیب دیده از گرافت های کوچک و گرافت های واحد فولیکولی استفاده می کردند.البته این روش هیچ رابطه ی با برطرف کردن طاسی نداشته است.

چه افرادی از کاشت مو استفاده کرده اند:

بعد از اینکه جنگ جهانی اتفاق افتاد سبب شد تا کشورهای فعالیتشان محدود شود و حتی برخی از کشورهای که به دست یافته های جدیدی دست پیدا کرده بودند ، آن را مخفی نگه دارند و در نهایت در اواخر دهه ۵۰ میلادی بعد از جنگ جهانی دوم ، دوره جدیدی با کاشت مو در جهان غرب شروع شد که آزمایش های برای بیماران دارای الگوی طاسی مردانه صورت گرفت که توسط متخصص پوست امریکایی ساکن نیویورک به نام نرمن انریش بود و او در آزمایش های خود از گرافت های آزاد استفاده کرده بود.

قبل از این افرادی فکر می کنند که موی که کاشته می شود نمی تواند در منطقه گیرنده بیشتر از موی اولیه رشد کند ولی این متخصص نشان داد که اگر از این گرفت ها استفاده شود موجب می شود که در منطقه گیرنده ، موهای جدیدی رشد نماید. آن چیزی که بسیار قابل توجه بود این بود که گرافت موجب می شدند موهای جدیدی که در منطقه گیرنده کاشته شده به همان قدر که در محل گذشته خود بودند باشند و همچنین رشد کنند.

یکی دیگر از متخصصان پوست با نام دکتر والتر پی انگر توانست تعریفی از پارامترهای ناحیه مطمئن دهنده را بیان کنند که بر پایه آن ، از برداشت فولیکول مو ، به روش نواری و روش FUE به عنوان پایه اساسی استفاده می شد.حدود بیست سال پس از آن جراحان کارخود را بر روی گرافت های کاشت مو انجام میدادند اما به موفقیت های کوچکی دست پیدا کردند تا جایی که با بکارگیری از گرافت های ۲ تا ۴ میلی متری سبب می شود که سر شخص ظاهری عروسی داشته باشد و معمولا با اعتراض متقاضیان روبرو می شد و تعداد متقاضیان برای پیوند طبیعی مو کاهش داشته باشد.

پس از آن تکنیک های جدید و استفاده از برش های نواری جایگزین روش های گذشته شد و می توان گفت که در دهه ۸۰ میلادی (دهه۶۰ خورشیدی) این اتفاق رخ داد. دکتر کارلوس یوبل پزشک ساکن برزیل عمل پیوندی را انجام داد که در آن از گرافت های کوچک استفاده بیشتری کرده بود و همزمان با آن در امریکای شمالی و ایالت متحده دکتر ویلیام راسمن توانست در یک جلسه درمانی از هزاران میکروگرافت استفاده کنند که تمامی این موارد نشان میدهد در پیوند طبیعی مو تغییرات و پیشرفت های سریعی صورت گرفت.

دکتر بی ال لیمر در اواخر دهه ۸۰ با استفاده از میکروسکوپ برجسته نما توانست ، نوارهای دهنده را به میزانی برساند که بتوان با میکروگرافت های کوچک نیز بتوان از آنها استفاده کرد و کاشته شود و پس از آن شروع شکل گیری روش واحد فولیکولی صورت گرفت و در نهایت منجر به شکاف گرافت ها شد و همچنین اندازه آنها محدودتر و کوچکتر گردید.

گرافت های کوچک به جراحان این اجازه را میداد تا بتواند در منطقه پذیرنده ، گرافت های واحد فولیکولی زیادتری را قراربدهند و با بدست آوردن موفقیت های جراحان ، سبب شد تا آنها توجه بیشتری به گرافت های کاشته شده داشته باشند.

تکنیک برش جانبی پس از این مراحل در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط جراحان پیوند مو انجام شد که در این تکنیک ها جرحان با پیوند دو تا چهار گرافت فولیکولی مو سبب می شدند کاشت موی بهتری روی سر قرار گرفته شود و پوشش خوبه منطقه طاس را نیز همراه داشته باشد.

اما این روش چون برش های جانبی صورت می گیرد سبب می شد که حالت هم گسیختگی رگ ها از برش های بیشتر باشد که به موازات شکاف سهمی جمجمه زده می شدند ولی زمانی که از برش های ساژیتال استفاده می شد موجب می گردید که موها و رگ های خونی کمتری با این فرضیه که هم اندازه ابزار برش دهی می باشند ، برش زده شوند.
برش های ساژیتال خود جنبه های مثبتی نیز داشت که بهتر به داخل فرو برده می شدند و جلوگیری از برش متقاطع فولیکول در آن صورت می گرفت . در نهایت موجب می گردید که پزشکان به تراشیدن بخش پذیرنده نیازی نداشته باشند.برش های جانبی مو به شباهت حرف T صورت می گرفت و این در حالی بود که برش های ساژیتال موازات و مابین موهای فعلی شکل می گرفت. یکی از موضوعاتی که شدیدا در حوزه کاشت مو مورد بحث واقع شد استفاده از برش های جانبی در مقابل برش های ساژیتال بود. خیلی از جراحان برجسته کاشت موی طبیعی به صورت معمول برای بیمارانی که مناسب بودند از ترکیب این دو روش استفاده می نمایند.

اما این روزها دیگر مانند گذشته نیست و متخصصان روزانه از برای افرادی که متقاضی کاشت مو هستند روزانه بیشتر از هزاران تار مو می توانند بکارند. در این روش ها ، از قسمت پشت سر یا بانک مو ، انتقال مو به قسمت های نیازمند داده می شود.تکنیک های بی حسی و همچنین طراحی خط رویش جلوی سر ، روش های برای ایجاد برش و همچنین گذاشتن گرفت ها و … همگی سبب شده تا پیشرفت های زیادی در دنیای کاشت مو صورت بگیرد و موفقیت های بزرگی را داشته باشد. امروزه متخصصان پوست و مو در انجام کاشت مو می توانند با استفاده از مینی گرفت و میکرو گرافت ها و چیدمان منظم آنها ، پیوند مویی مرتب و منظم را برای متقاضیان کاشت مو به ارمغان بیاورند.

برای کاشت موی طبیعی چه روش های وجود داشته است؟

همانطور که می دانید امروزه روش های زیادی وجود دارد که در کلینیک های کاشت مو استفاده می شود. سه روش fut ، fit و روش ترکیبی از جمله روش های هستند که در کلینیک های معتبر انجام می شوند.

شما می توانید در کلینک ما که مجوز رسمی از وزارت بهداشت داشته است با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها به نتیجه ی که می خواهید برسید.ما امیدواریم که شما عزیزان از این فرصت برای زیبایی و سلامتی خود استفاده کنید و به آنچه که میخواهید برسید. کلینیک ما همواره سعی کرده است که از بروز ترین و جدیدترین روش ها و دستگاه های استفاده کند که در دنیا حرف اول را می زنند و می توانند نتیجه ی را برای شما داشته باشند که تا میزان زیادی مورد رضایت شما باشد و البته که ما تمامی فعالیت های خود را زیر نظر پزشکان و متخصصانی انجام می دهیم که با تجربه و با تخصص کافی هستند و تمامی کارها با ظرافت و دقت فراوانی صورت می گیرد.

مقایسه دو روش کاشت موی FUT و FUE

کاشت مو به روش FUT

این روش را می توان یکی از روش های دانست که کلاسیک و سنتی است و برای انجام آن به پزشکی نیاز است که کاملا به آن آشنایی داشته باشد. در این روش یک نوار باریک از پوست پر موی پشت و طرفین سر برداشته خواهد شد که در واقع قطر این نوار به میزان شکلی پوست وابسته است و در نهایت با تکنیک های ویژه منطقع برداشت شده مو بخیه خواهد شد و پس از گذشت دوازده روز تا چهارده رو بخیه ها کشیده می شوند. تکنسین های کاشت مو ، باریکه های را که از پشت سر برداشته شده به قطعات کوچکتری تقسیم می کنند که گرافت نام داشته اند ، هر گرفت خود دارای یک تا چهار تارمو می باشد که در جلوی سر کاشته خواهند شد.در مورد کاشت مو به روش FUT باید بدانید که بیشترین میزان کاشت در این روش وجود داشته است که جراحی در آن راحت تر برنامه ریزی می شود و همچنین فرآیند کاشت طبیعی خواهد بود.

کاشت مو FIT

اگر فردی که طاس باشد ولی بانک موی خوبی داشته باشد می تواند از روش FIT استفاده نماید و در این روش دیگر صحبت از بخیه و برش نخواهند بود و نیازی نیست که بستری صورت بگیرد و فولیکول های مو فقط با بی حسی موضعی و ضد عفونی شدن کامل ، به وسیله ابزارهای خاص به صورت جداگانه برداشته می شوند و در نهایت در قسمت های که طاسی وجود دارد کاشته می شوند. البته در روش FIT اگر بانک موی خوبی در دسترس نباشد می توان از موهای بدن نیز برای پیوند استفاده کرد. البته زمانی که مو از پشت سر برداشته می شود نمی توان محل برداشت را مشاهده کرد و محل پیوند مو کاملا طبیعی می باشد و پس از اینکه کاشت مو صورت گرفت دیگر نیازی نیست دوران نقاهتی سپری شود.

میزان هزینه کاشت مو :

نمی توانیم به صورت قطعی بگوییم که هزینه ی کاشت مو چقدر است و این موضوع به موارد مختلفی بستگی داشته است که می توان به میزان سابقه کاری ، تعداد گرافت ها ، تخصص و تجربه پزشک و … اشاره کرد. اگر شما برای پیوند موی طبیعی از دکتری کمک بگیرید که تخصص کافی در این زمینه را دارد قطعا می توانید به میزان زیادی از نتیجه ی که می خواهید برسید و در واقع با هزینه ی کم می توانید به زیبایی و آنچه که می خواهید برسید.برخی تصور می کنند که می توانند برای کاشت مو با هزینه ی کمتر به کشورهای همسایه بروند و این در حالی است که در ایران بهترین کلینیک ها با پیشرفته ترین تجهیزات و قیمت های معقول در انتظار متقاضیان عزیز می باشد.هزینه ی کاشت مو همانگونه که پیش تر بیان کرده ایم به عوامل متعددی وابسته است که می توان به میزان طاسی ، جنس پوست سر و … اشاره کرد.برای هر تار مو ، حدود ۳۰۰ تومان هزینه داشته که به میزان تارهای موی که نیاز می باشد ، هزینه ی نهایی برای متقاضی محاسبه خواهد شد.

پس از کاشت موی طبیعی چه مراقبت های نیاز است؟

  1. شما می توانید پس از کاشت مو به فعالیت های روزانه خود ادامه بدهید ولی بهتر است سه تا پنج روز به خودتان استراحت بدهید. لازم است بدانید که عمل کاشت موی طبیعی به زمان چهار تا هشت ساعت نیاز است.
  2. عمل کاشت موی طبیعی ، یک عملی است که بدون بی هوشی است و کاملا سرپایی بوده ولی لازم است تنها نباشید و فردی را به عنوان همراه با خود داشته باشید.
  3. در روزانه های اولیه ممکن است موهای پیونده شده و خون خشک شده روی سرتان باشد ، سعی کنید آن را به دیگران نشان ندهید چون ممکن است حرف های را به شما بزنند که تاثیرات منفی بر روی شما داشته باشد و روحیان را ضعیف کند.
  4. در روزهای اولین اجازه ندهید محل کاشت با بالش شما تماس داشته باشد چون این امکان وجود دارد که فولیکول های موی کاشته شده ، دچار ریزش شوند پس به نحوه ی خوابیدن و گذاشتن سرتان روی بالشت دقت کنید.
  5. اگر بعد از کاشت حس کرده اید که ریزش غیر عادی دارید حتما سریع به پزشک خود مراجعه کنید یا با او تماس بگیرید.
  6. در روزهای اولیه نیازی نیست که موهای کاشته را بشوید چون ممکن است فولیکول های مو بر اثر لمس و تماس دست ،دچار ریزش شوند.
  7. اگر از افرادی هستید که کلاه می پوشید ، برای مدتی بیخیال کلاه شوید.کلاه ممکن است به فولیکول های مو آسیب بزنند و روند بهبود را آهسته تر کند. اگر مجبورید کلاه بپوشید حتما به عبور هوا دقت کنید و اجازه ندهید زیر کلاه گرم شود.
  8. در روزهای اولیه نباید روبروی تابش مستقیم خورشید قرار بگیرید چون ممکن است آسیب گرافت های مو صورت بگیرد و همچنین زمان بهبودی را کاهش می دهد.
  9. به سرتان زمان بدهید تا خود را ترمیم نماید و نباید در مورد نتیجه عمل کاشت ، قضاوت های سریع داشته باشید.
  10. همیشه باید در برابر هر چیزی صبر داشته باشید . برای بدست آوردن نتیجه ی مطلوب در کاشت نیز باید صبر کرد.
  11. زمانی که پزشک متخصص به شما اجازه از آب استفاده کنید حتما برای اینکه از عفونت و تعریق جلوگیری کنید موهایتان را با آب و صابون ملایم ، آرام شست و شو دهید.
  12. اگر از افرادی هستید که همیشه استرس و اضطراب دارند باید بدانید اصلا در چنین شرایطی نباید دچار این مشکلات شوید. البته گاهی برخی از افراد فکر می کنند همیشه تا آخر عمر این زخم ها بر سرشان باقی خواهد ماند ولی همیشه اینطور نیست و زخم ها بهبود خواهند یافت.
  13. جلوگیری از هر گونه تعریق لازم است. گاهی در پیوند موها اگر تعریق اتفاق بیوفتد سبب می شود عفونت رخ دهد. به همه ی افرادی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند توصیه می شود که نکات ضروری را رعایت کنند و البته ورزشکاران نیز باید دقت بیشتری بر نکات داشته باشند.

پیوند مو برای ریزش مو سکه ای

گاهی جوانانی دیده می شود که دچار ریزش مو هستند و همین موضوعات در روحیه آنها تاثیر زیادی خواهد داشت و البته ریزش مو حالت های مختلفی داشته است که یکی از آنها آنآلوپسی آره آتا یا ریزش سکه ی است. در این وضعیت ریزش مو به شکل یک گردی است که می تواند ۱ تا ۵ سانتی متر باشد. در سن های متفاوتی ممکن است این اتفاق رخ دهد و البته هم شامل آقایان می شود و هم خانم ها.

افرادی که دچار ریزش موی سکه ی می شود اعتماد به نفسشان را از دست میدهند و حس خجالت برای ظاهر شدن در جمع به آنها دست میدهد. البته ریزش مو به صورت سکه ی فقط به سر مرتبط نیست بلکه ممکن است برای ریش، ابرو، سبیل نیز اتفاق بیوفتد که به صورت همزمان نخواهد بود.لازم است نکاتی را در مورد ریزش موی سکه ی بدانید که بسیار مهم هستند و در ادامه به آنها پرداخته ایم:

  1. معمولا افراد اولین بار در سر دچار ریزش موی سکه ی می شوند ولی گاهی ممکن است اولین بار برای ابرو و مژه نیز اتفاق بیوفتد.
  2. عده ی فکر می کنند که ریزش موی سکه ی موجب از بین رفتن فولیکول های مو می شود که تصور غلطی است و سبب ریزش دائمی و همیشگی نخواهد شد و در بسیاری از افراد ، موها دوباره رشد می کنند.
  3. استرس و عوامل محیطی می تواند از جمله عواملی باشد که ریزش موی سکه ی را پدید می آورد.
  4. این امکان وجود دارد که موها پس از مدتی دوباره رشد کنند و دوباره نواحی دیگری درگیر ریزش شوند.
  5. طبق مشاهدات ، در دهه دوم تا چهارم زندگی این بیماری بیشتر رخ میدهد.
  6. وجود عفونت در بدن یا قارچ می تواند سبب شود که ریزش موی سکه ی اتفاق بیوفتد.
  7. رشد موها ممکن است یک سال بعد از ریزش دوباره ۳۵ تا ۸۰ درصد رشد داشته باشند.
  8. ریزش موی سکه ی ممکن است به دلایل ژنتیکی رخ دهد و البته روی ناخن ها نیز تاثیر داشته باشد و می تواند در افراد مستعد به لحاظ ژنتیکی یک واکنش خود ایمنی را ایجاد نماید. البته دلایل ژنتیکی موثر در این گونه ریزش ها به موارد متعددی وابسته است. پس این امکان وجود دارد که با دیگر بیماری های خود ایمنی همراه شود. در حدود ده تا پانزده درصد ابتلای ناخن ها نیز دیده می شود. برای اینگونه ریزش ها ، کاشت موی طبیعی به عنوان درمان قطعی برای اینگونه ریزش ها مطرح است.

بهترین کلینیک کاشت مو , مرکز کاشت مو

اگر از افرادی هستید که نمی دانید کاشت مو مناسب شما است یا خیر ؟ یا می خواهید بدانید این عمل زیبایی برایتان چقدر هزینه دارد؟ یا سوالات متعدد دیگری که در ذهن هر متقاضی ممکن است وجود داشته باشد ، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم را در این باره بدست بیاورید.ما همواره تلاش کرده ایم که بهترین ها را برای متقاضیان عزیز به همراه داشته باشیم و رضایت آنها را جلب کنیم و متقاضیان را به نتیجه ی که می خواهند برسانیم.در کلینیک ما ، از روش های استفاده می شود که در دنیا استفاده می شود و جدیدترین امکانات پیشرفته را در اختیار متقاضیان قرار میدهیم.

یکی از مهم ترین مسائلی که در کاشت مو وجود دارد ، مراقبت های پس از آن است که یکی از آنها برداشتن پانسمان است و گاهی پس از کاشت با انجام پی ار پی مزوتراپی و ویتامین درمانی می توان نتایج بهتری را مشاهده کرد . اگر بعد از عمل پیوند طبیعی مو حس کرده اید که ریزش موی غیر طبیعی برایتان اتفاق افتاده حتما باید به کلینیک کاشت مو مراجعه نمایید و با پزشکتان مشورت نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.