کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

کاشت مو برای افراد زیر ۲۱ سال و افراد بالای ۵۰ سال

کاشت مو برای افراد زیر ۲۱ سال و افراد بالای ۵۰ سال

کاشت مو برای افراد زیر ۲۱ سال و افراد بالای ۵۰ سال : اغلب تصور می شود ریزش مو فقط در افراد مسن رخ می دهد اما باید گفت در جوانان نیز اتفاق می افتد حتی افرادی که هنوز زیر ۲۱ سالشان است. چون به طور کلی ریزش مو تا قبل از ۲۱ سالگی غیرمنتظره است و برای افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله شوکه کننده است.

اولین علامت ریزش مو میتواند نازک شدن مو در خط موی جلوی پیشانی باشد که همین امر باعث می شود پیشانی بلندتر جلوه کند.

این افراد معمولا هنگام دوش گرفتن و یا برس کردن موهایشان متوجه ریزش مویشان می شوند.

اگر والدین و اقوام درجه ۱ فرد سابقه ریزش مو یا طاسی دارند فرد متعجب نمی شود که او نیز ریزش مو دارد با این وجود ریزش مو برای این افراد نیز ناخوشایند است.

ریزش مو قبل از ۲۱ سالگی، فرد را آشفته می کند حتی اگر ریزش مو . طاسی در خانواده وی موروثی باشد چون از لحاط عاطفی آسیب می بیند و احساس می کند زشت شده است ، دیگر جذابیتی در بین اطرافیانش ندارد بنابراین افراد زیر ۲۱ سال براحتی هدف تبلیغات غیرواقعی رسانه ها قرار می گیرند.

اگر فردی قبل از ۲۱ سالگی دچار ریزش مو شد، چه باید بکند؟

اولین و بهترین کار مشورت کردن با متخصصین پوست و مو است که عضو انجمن کاشت مو نیز باشند چون چنین شخصیتی باتجربه است و مسلما مسائل اخلاقی بسیاری را رعایت می کند. زیرا افراد زیر ۲۱ سال را نباید بدون هیچ ملاحظه ای به سمت کاشت مو سوق داد بلکه باید او را او را از گرفتن تصمیمان عجولانه ای که ممکن است به صلاحش نباشد، برحذر داشت.

معمولا اولین توصیه ای که پزشک متخصص به جوانان زیر ۲۱ سال می کند این است که اصلا مضطرب نباش! چون ریزش مو مردانه یک بیماری وراثتی است و قابل درمان است و با مشورت خودت حتما راه حلی برای درمان آن به تو ارائه خواهیم داد.

هنگام مراجعه افراد زیر ۲۱ سال معمولا پزشک قبل از ارائه هرگونه درمانی والدین وی را در جریان قرار می دهد چون از لحاظ حقوقی و عاطفی برای آن فرد وجود والدینش موثر است.

تا قبل از اینکه پزشک متخصص علت ریزش مو را تشخیص بدهد معمولا هیچ روش درمانی به جوان پیشنهاد نمی دهد درست است که مدل مردانه ریزش مو رایج است اما عللی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد چون درمان شتابزده قبل از تشخیص علت ریزش مو می تواند بی تاثیر باشد.

متخصص مو چه نوع در مانی را ممکن است برای ریزش موی جوان زیر ۲۱ سال پیشنهاد بدهد؟

اولین هدف متخصص مو این است که درخصوص علت ریزش مو، پیشرفت آن و انواع مختلف درمانی و نحوه درمانش به بیمار اطلاعاتی بدهد.

چون کاشت مو مقبولیت گسترده ای بعنوان روش موفقیت آمیز دارد، ممکن است جوانان آن را بعنوان اولین روش درمانی انتخاب کند اما اغلب متخصصان، کاشت مو را برای جوانان زیر ۲۱ سال توصیه نمیکنند.

چرا کاشت موبرای افراد زیر ۲۱ سال توصیه نمی شود؟

  • مدل ریزش مو و افزایش ریزش آن معمولا تا ۲۱ سالگی بطور کامل مشخص نمی شود.
  • وقتی کاشت مو در اوایل جوانی انجام شود ممکن است وقتی فرد بزرگتر شد از آن راضی نباشد.
  • طراحی و تعیین یک روش درمانی کاشت مو در جوانی به نحوی که در چندسال آینده و با بالا رفتن سن بیمار نیز طبیعی بنظر برسد، سخت است.
  • وقتی کاشت مو در جوانی انجام میشود باید در سنین بالاتر نیز تکرار شود تا کامل شود.

در عوض برای جوانان زیر ۲۱ سال پزشک متخصص معمولا داروهای تقویتی مثل مینوکسیدی و یا رژیم های عذایی مناسب پیشنهاد می دهد تا ریزش مو کند شود و با ضخیم شدن تارهای مو ظاهر بهتری به موهای جوان بدهد. بنابراین کند کردن ریزش مو قبل و بعد از ۲۱ سالگی فرصت انجام موفقیت آمیز کاشت مو را در بزرگسالی افزایش می دهد.

البته برخی مواقع، متخصص مو ممکن است بصورت جزئی در قسمت پیشانی جون کاشت انجام دهد اما کاشت کامل معمولا در افراد زیر ۲۱ سال انجام نمیشود. بلکه همانطور که گفتیم از روشهای تقویتی و ترمیمی استفاده می شود.

شایان ذکر است، در حال حاضر در مرکز تخصصی موی رنسانس، یک پکیج ترکیبی ترمیم مو به این افراد ارائه می شود که شامل PRP، لیزر تراپی، مزوتراپی و ویتامین درمانی است. روش کار نیز به این صورت است که تیم پزشکی رنسانس از PRP برای غربالگری خون و فعال سازی سلول های مرده استفاده می کند. لیزر تراپی نیز درواقع تاباندن نور با دستگاهی به سر است که باعث می شود قطر مو افزایش یابد و به نوعی باعث میشود خون در زیر پوست سر جریان یابد و درنتیجه باعث تقویت مو می شود. در این پکیج مزون تراپی را نیز گنجانده ایم که یکسری آمپول ویتامین مفید برای مو زیر پوست سر تزریق می کنیم. آخرین عنصر پکیچ ترمیمی ما، ویتامین درمانی است که قرص های ویتامین برای بیمار تجویز می شود.

 

کاشت مو برای افراد زیر 21 سال و افراد بالای 50 سال

کاشت مو بعد از ۵۰ سالگی

افراد مسن تری که ریزش مو دارند نیز می توانند اطمینان داشته باشند که می توانند کاشت مو انجام دهند. حتی افرادی با ۵۰ سال سن و یا بیشتر هم می توانند امیدوار باشند ازکاشت مو نتیجه ای عالی بگیرند.

بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟

ریزش موی مدل مردانه در هر سنی ممکن است رخ بدهد. با این وجود برخی افراد خیلی زود به فکر درمان ریزش مویشان میشوند و تا زمانی که ریزش مویشان ادامه دارد راه های درمانی را تجربه می کنند اما برخی دیگر وقتی به دنبال درمان می روند که ریزش مویشان کامل شده است.

وقتی ریزش مو در ۵۰ سالگی به بعد شروع می شود، کاشت مو برای وی الزامی است.

افراد بالای ۵۰ سال چه زمانی تصمیم به کاشت مو می گیرند؟

افراد بالای ۵۰ سالی که به دنبال کاشت مو هستند بایستی نکاتی را در نظر بگیرند و در مورد ان با متخخص مو مشورت کننند.

اول اینکه، دقیقا مشخص کنند که هدف شان از کاشت مو چیست. چون معمولا این افراد هدفشان کاشت مو به نحوی است که متناسب با سنشان باشد و اغلب این افراد دوست ندارند مثل افراد ۲۰ ساله موهایشان بطور کلی کاشت شود می خواهند متناسب با سن شان باشد.

دوم اینکه چون مقدار موی دهنده در سر بیمار یک عامل مهم در تعیین میزان موفقیت کاشت مو است، بنابراین ممکن است اگر بیمار بانک موی کمی داشته باشد متخصص کاشت مو را انجام ندهد و در عوض روش های ترمیم مو را بکار ببرد.

از سوی دیگر، بازسازی خط موی پیشانی در افراد بالای ۵۰ سال معمولا قابل قبول تر است چون ظاهری متناسب با سن شان ایجاد می شود بنابراین پزشک و بیمار باید درخصوص انتظارات و نتایج مدنظرشان با هم گفتگو کنند.

محدودیت های فیزیکی و کاشت مو در افراد مسن

چون افراد بالای ۵۰ سال ممکن است از داروهایی مانند داروی فشار خون، قلب، دیابت و یا … استفاده کنند بنابراین باید در مورد تمام داروهایی که استفاده می کنند به متخصص پوست اطلاع بدهند چون ممکن است برای وی خطرساز باشد.مثلا فردی که مشکلات قلبی دارد معمولا کاشت مو در چندجلسه انجام میشود تا در یک جلسه طولانی مدت آرامشش را از دست ندهد و دچار استرس نشود.

اهداف واقعی کاشت مو در افراد مسن

متخصصین مو اغلب به افراد مسن این آگاهی را می دهند که انتظارات غیرمعقولانه ای نداشته باشند هرچند افراد بالای ۵۰ سال معمولا انتظاراشان بدست اوردن ظاهری متناسب با سن و سالشان است. اما بطور کلی پزشک و بیمار درمورد میزان ریزش مو، میزان و کیفیت موهای دهنده و نتیجه نهایی کاشت مو باهم مشورت می کنند و به توافق می رسند.


کلینیک تخصصی پوست و مو , کلینیک پوست و مو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.