کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس: گفته ها در مورد بوتاکس خیلى زیاد هست در این مطلب سعى دارم بر اساس تجارب چندین ساله ام و با توجه به سوالاتى که بیشتر براى مراجعینم مطرح هست کمى بیشتر از ناگفته هاى بوتاکس بنویسم :

تزریق بوتاکس

بوتاکس داوریی است که جهت برطرف کردن چین و چروک پیشانی، بین دو ابروها و گوشۀ چشم بکار می رود. در حقیقت این دارو شکل تخلیص و آماده شدۀ سم باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است.

حدود روز دوم تا سوم اثر بوتاکس به طور محسوس ظاهر می شود. این اثر تا پایان هفتۀ دوم همچنان افزایش می یابد و آنچه که در پایان هفته دوم دیده می شود حداکثر میزان اثر بوتاکس است. بعد از گذشت ۶-۴ ماه اثر دارو به طور کامل از بین می رود که البته این زمان در افراد مختلف ممکن است مقداری متفاوت باشد.

بعد از برطرف شدن اثر دارو در صورتیکه تمایل داشته باشید باز هم می توانید مجدداً برای تزریق مراجعه نمائید.توجه داشته باشید تا وقتیکه واکنش آلرژیک شدید یا عوارض قابل توجهی نداشته باشید شما می توانید هر ۴ ماه یکبار بوتاکس را تزریق کنید. روشن است که اگر مجدداً تزریق نکنید وضعیت چین و چروکها مثل قبل از تزریق خواهد شد.

داروی مورد استفاده در مطب دکتر مهسا هنرور دیسپورت انگلیس دارای مجوز وزارت بهداشت ایران است.

هزینه تزریق بوتاکس برای هر نفر ۳۵۰هزار تومان است.

متاسفانه اکثر مراکز بعلت هزینه پایین از بوتاکس های چینی که با عنوان کانادایی عرضه میشود استفاده می کنند که عوارض این بوتاکس ها بیشتر و ماندگارتر خواهد بود و مورد تایید وزارت بهداشت هم نمی باشند و ممکن است بعد از چند بار تزریق بوتاکس در بدن آنتی بادی بر علیه آن تولید شود و درنتیجه طی تزریق های بعدی هیچ تاثیری نخواهند داشت .

اگر بدنبال محو سریع چین هاى پیشانى و دور چشم هستید بهترین گزینه تزریق بوتاکس مى باشد.بوتاکس نوع سم است که به مقدار خیلى کم به عضله مورد نظر تزریق میشود و باعث فلج موقت عضله مى گردد.
دو نوع چین داریم:
١-چین پسیو ؛که در حالت عادى چهره وجود ندارد و فقط طى اخم کردن،بالا انداختن پیشانى و خندیدن ایجاد میشود که معمولا این حالت از حدود هجده سالگى ایجاد میشود و بسته به نوع بافت بدنى شخص،مقدار استفاده از عضلات و عادات فرد ممکن است در سنین پایین تر یا بالاترى ایجاد شود.
٢-چین اکتیو:در صورتى که چین هاى پسیو درمان نشوند به تریج دائمى شده و در حالت عادى در چهره فرد باقى مى مانند.
درصد موفقیت درمان با بوتاکس در مورد چین هاى پسیو در مقایسه با چین هاى اکتیو بیشتر است.بهترین زمان شروع تزریق بوتاکس حدود سى سالگى ،یعنى زمانیکه هنوز چین ها دائمى نشده اند مى باشد.در بهترین حالت بسته به عمق چین ها ،٦٠-٧٠٪ظاهر چین هاى اکتیو با بوتاکس بهبود مى یابد.
از آنجا که شروع اثر بوتاکس دو روز طول مى کشد و در عرض دوهفته به حداکثر اثر مى رسد توصیه مى کنم چنانچه قصد شرکت در مراسم خاصى را دارید حداقل دو تا سه هفته قبل اقدام به تزریق بوتاکس نمایید.  
بوتاکس هاى موجود در بازار ایران بیشتر سه نوع مى باشند:دیسپورت که انگلیسى است و گرانترین مارک موجود مى باشد،نورونکس کره اى و در نهایت کنیتوکس چینى که به بوتاکس کانادایى معروف است و خود چندین گرید دارد که بهترین نوع آن گرید آ میباشد و چنانچه از محل مطمئن تهیه شود هیچ عارضه اى نخواهد داشت.
طبق تجربه تمام انواع بوتاکس ها چنانچه از محل معتبر تهیه شوند اثر و ماندگارى یکسانى دارند.بسته به واکنش و قدرت عضلات فرد ماندگارى سه تا هشت ماه دارند.
مهمترین مسأله در تزریق بوتاکس تکنیک صحیح و دوز کافى و درست بوتاکس و رعایت توصیه هاى پزشک پس از انجام تزریق مى باشد.
در این صورت بوتاکس هیچ عارضه اى نخواهد داشت و کاملا بى خطر است.البته توجه داشته باشید که بوتاکس فقط براى تزریق در یک سوم فوقانى صورت داراى تاییدیه وزارت بهداشت آمریکا و اروپا است.
چند نکته در تزریق بوتاکس که باید بدانید:
•در بعضى افراد ابروها نامتقارن است که این اشکال توسط پزشک با تجربه قابل اصلاح است و اگر چنانچه بوتاکس در تمام نقاط به طور یکسان تزریق شود دچار عدم تقارن در ابروها مى شوید.
•در افراد با سن بالاتر که دچار افتادگى پلک هستند یا به اصطلاح عامیانه پلک بالایى پف دار  دارند عضلات پیشانى به طور جبرانى براى اینکه پلک در محدوده بینایى فرد اختلال ایجاد نکند ابرو و پلک را تاحدى بالا مى کشد که با تزریق بوتاکس این عملکرد جبرانى از بین مى رود و افتادگى پلک مشخص تر مى شود بنابراین پزشک حتما قبل از تزریق بوتاکس باید این مساله را برایتان توضیح دهد.
• طى تزریق بوتاکس با تغییر تکنیک تزریق مى توان تا حدى ابروها را بالا برد ،پس اگر بخواهید مى توانید از پزشکتان بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.توجه داشته باشید پس از تزریق بوتاکس در زمان ترمیم که دو تا سه هفته پس از تزریق است میتوان ابرو ها را که زیادتر از آنچه دوست دارید بالاتر رفته اصلاح کرده و پایین تر آورد ولى نمى توان ابرو را بالاتر برد.
•با تزریق درست امکان مصنوعى شدن چهره به حداقل مى رسد ولى از آنجا که عضلات عملکرد خود را از دست مى دهند در نتیجه ناحیه پیشانى کاملا بى حرکت مى شود که این مساله براى برخى از افراد ناخوشایند است پس حتما قبل از تزریق بوتاکس یک جلسه مشاوره با پزشک داشته باشید.

•در پایان توجه داشته باشید که اکثرانتیجه بدست آمده از هر روش زیبایى ممکن است با آنچه مدنظر شماست تفاوت داشته باشد پس توصیه من به شما براى اینکه ناامید نشویداینست که سعى کنید از تمام روش هاى زیبایى انتظاراتى معقولانه داشته باشید و آنها را با پزشکتان درمیان بگذارید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.