کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

جراحی تعویض مفصل ران به درد کسی میخورد

هدف از عمل جراحی تعویض مفصل ران از بین بردن درد مفصل در بیماری است که به علل گوناگونی دچار آسیب شدید و غیر قابل برگشتی در این مفصل شده است.

این آسیب های شدید و غیر قابل برگشت به علل مختلفی ایجاد میشوند و بیماری های گوناگونی میتوانند منجر به خرابی شدید مفصل ران در ناحیه لگن شوند.

جراحی تعویض مفصل ران به درد کسی میخورد
که در او مفصل ران به حدی تخریب شده که مانع داشتن یک زندگی راحت و بدون درد است.

عوامل زیادی میتوانند مفصل ران را تخریب کرده و مانع از حرکت مناسب آن شوند. همین عوامل غالبا میتوانند موجب درد مفصل هم بشوند. در این موارد باید از جراحی تعویض مفصل لگن و ران استفاده کرد.

آرتروز یا ساییدگی مفصل

آرتروز یا ساییدگی مفصل لگن بیشتر در سنین بالا دیده میشود و ممکن است سابقه خانوادگی در ایجاد آن دخیل باشد.

در کسانی که بطور مادرزادی استابولوم کم عمقی دارند ( به این وضعیت دیسپلازی هیپ میگویند ) آرتروز و ساییدگی لگن ممکن است در سنین جوانی ایجاد شود. اگر آرتروز هیپ شدید باشد بیمار نیاز به انجام جراحی تعویض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

روماتیسم


در  بیماری های روماتیسمی جنس مایع مفصلی غیر طبیعی است و به مقادیر زیاد ترشح میشود. این مایع مفصلی که حاوی مواد مضر است بتدریج غضروف مفصلی را تخریب میکند و این تخریب مفصلی موجب درد و محدودیت حرکتی میشود.

روماتیسم ها انواع مختلفی دارند ولی دو نوع از آنها بیش از دیگران مفصل ران را تخریب میکند.

روماتیسم مفصلی و بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان از دسته روماتیسم هایی هستند که میتوانند مفصل ران را گرفتار کرده و موجب تخریب آن شوند. اگر تخریب مفصل ران در اثر روماتیسم شدید باشد بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر در زمینه ارتباط روماتیسم و جراحی تعویض مفصل لگن به مقاله ای در همین زمینه مراجعه کنید.

 

 ضربه شدید به مفصل لگن یا ران


ضربه شدید به مفصل ران میتواند موجب شکستگی استابولوم یا سر استخوان ران شود. ضربه میتواند با آسیب رساندن به غضروف مفصل و یا با آسیب رساندن به خونرسانی سر فمور هم موجب خرابی مفصل هیپ شود.

هر کدام از این دو قسمت اگر بد جوش بخورند یا جوش نخورند سطح مفصل ناهموار میشود که نتیجه آن سائیده شدن سطوح مفصل و درد و محدودیت حرکت در آن است. این وضعیت میتواند در نهایت منجر به آرتروز و ساییدگی مفصل ران در لگن شود.

در صورتیکه تخریب مفصلی بدنبال شکستگی های لگن شدید باشد بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل لگن و ران خواهد داشت.

سیاه شدن سر استخوان ران

نکروز سر استخوان ران که در زبان عموم به آن سیاه شدن استخوان سر ران هم میگویند معمولا بدنبال مصرف داروهای کورتن دار و گاهی مصرف الکل یا مواد مخدر تزریقی بوجود میاید.

بر اثر این بیماری شکل کروی سر استخوان ران تغییر کرده و همین امر موجب سائیدگی مفصل میشود. در صورتیکه تغییر شکل سر استخوان ران شدید باشد این وضعیت منجر به تخریب یا آرتروز مفصل ران میشود.

اگر سیاه شدن سر استخوان ران موجب تخریب یا آرتروز شدید مفصل شود بیمار نیاز به جراحی تعویض مفصل ران خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.