کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

کلینیک زیبایی , کلینیک کاشت مو , کلینیک پوست و مو

کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , انواع جراحی زیبایی , | جراحی بینی , پروتز سینه , کاشت مو , مزوتراپی , لاغری موضعی , کاشت ابرو و لیپوساکشن در کلینیک خبری جم کلینیک

آرتروز و ساییدگی مفصل ران

عمل جراحی تعویض مفصل ران یکی از کارا ترین روش های از بین بردن مشکلات ناشی از آرتروز و ساییدگی مفصل لگن و ران است. در این مقاله مشخص میکنیم که جراحی تعویض مفصل لگن چگونه میتواند درد و دیگر مشکلات ناشی از آرتروز را از بین ببرد.

روش های درمان آرتروز و ساییدگی مفصل ران

آرتروز یا استئوآرتریت یا آنطور که مردم میگویند ساییدگی مفصل، نوعی بیماری مفصلی است که معمولا با خراب شدن غضروف مفصلی شروع میشود و بدنبال آن تغییرات دیگری در مفصل و بافت های اطرف آن ایجاد میگردد که نتیجه آن درد و محدودیت حرکتی در مفصل گرفتار شده است. مفصل ران در ناحیه لگن هم میتواند دچار آرتروز و ساییدگی شود.

نوع درمانی که پزشک برای آرتروز و ساییدگی مفصل ران در نظر میگیرد بسته به عوامل مختلفی مانند شدت ساییدگی، سن بیمار، وجود بیماری های همراه و یا بیماری های زمینه ای متفاوت است.

در مراحل ابتدایی میتوان درد بیمار را با کمک اقداماتی مانند استفاده از داروهای مسکن و یا ضد التهاب، کم کردن فعالیت های بدنی فرد و گرم نگه داشتن موضع درد کاهش داد.

در مراحل پیشرفته تر آرتروز لگن، میتوان از اعمال جراحی استئوتومی استفاده کرد. با این حال وقتی شدت آرتروز و ساییدگی زیاد باشد بهترین راه درمان استفاده از عمل جراحی تعویض مفصل ران است.

چگونگی انجام جراحی تعویض مفصل لگن

در عمل جراحی تعویض مفصل ران استخوان های تشکیل دهنده مفصل از بدن خارج شده و با اجزاء مصنوعی جایگزین میگردند.

در این نوع از عمل جراحی سر و قسمتی از گردن استخوان ران خارج شده و سپس سطح داخلی استابولوم کاملا تراش داده میشود تا به شکل یک نیمکره کامل درآید.

سپس در داخل این نیمکره استخوانی یک نیمکره فلزی قرار داده شده و محکم میشود. درون این نیمکره فلزی یک نیمکره دیگر از جنس پلی اتیلن یا فلز و یا سرامیک قرار داده میشود.

از طرف دیگر بجای سر استخوان ران یک سر فلزی یا سرامیکی گذاشته میشود. با قرار گرفتن سر و کاسه مصنوعی در کنار هم مفصل مصنوعی تشکیل میشود.

تعویض مفصل ران موجب میشود تا درد لگن با منشا مفصل ران از بین برود.


مزایای جراحی تعویض مفصل لگن


آرتروز و ساییدگی مفصل ران میتواند موجب درد شدید در کشاله ران و لگن شود. جراحی تعویض مفصل لگن و ران میتواند این درد را از بین ببرد.

آرتروز و ساییدگی مفصل ران موجب محدود شدن حرکات آن میشود. بیمار مبتلا به آرتروز دچار خشکی مفصلی شده و نمیتواند ران خود را به راحتی حرکت دهد. با جایگزینی مفصل ساییده شده با یک مفصل مصنوعی حرکات اندام تحتانی بیمار تا حد زیادی بهبود میابد.

ساییدگی در مفصل ران موجب کم شده ارتفاع سر استخوان ران شده که نتیجه آن کوتاه شدن اندام تحتانی است. این کوتاهی بعد از تعویض مفصل از بین خواهد رفت.
آرتروز و ساییدگی مفصل ران میتواند موجب لنگش بیمار شود. این لنگش به علت درد و کوتاهی اندام و ضعف عضلات لگن ایجاد میشود. با تعویض مفصل ران لنگش بیمار تا حد زیادی بهبود میابد.
 
پس یک جراحی تعویض مفصل ران و لگن میتواند درد و محدودیت حرکتی و کوتاهی پا و لنگش بیمار را که در اثر آرتروز و ساییدگی مفصل ران ایجاد شده بهبود دهد.
 
با کنترل این چهار عامل راه رفتن فرد به حالت طبیعی خود برگشته و این میتواند تاثیر فوق العاده ای را بر کیفیت زندگی او برجای بگذارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.